Thursday 18 February 2016

The Runaway Princess random post (1)


Assalamualaikum.. hai hai..

The Runaway Princess (TRP) ialah karya pertama saya di blog dan bergenre YA fantasy-dystopia yang saya sangat-sangat suka. Sejak kecil saya memang suka buku-buku fantasi dan sehingga sekarang, saya sangat suka baca buku-buku bahasa Inggeris bertema seperti itu. Dapat jumpa karya-karya fantasi bahasa Melayu memang sangat menerujakan, so saya juga cuba-cuba menulis karya bahasa Melayu saya sendiri. Mungkin tak perfect macam karya orang lain, tapi saya akan cuba sehabis baik untuk siapkan TRP dan harap pembaca dapat komen. InsyaAllah saya akan cuba improve melalui komen-komen membina korang. 

TRP ni berlaku di sebuah kerajaan dunia alternatif yang tak jauh beza dengan dunia kita. Tiada magik atau sihir dalam novel ni (mungkin dalam novel lepas-lepas ni saya akan menulis tentang dunia magik), tapi saya sangat suka menulis tentang sebuah kerajaan diraja yang corrupt, cerita tentang perang dan rebellions. 

Cinta? Hummm... mungkin ada tapi tema romance bukan satu tema yang besar dalam TRP sebab saya lebih tumpukan pada cerita tentang Grandolia. TRP ni hanya volume 1 dalam Grandolia series dan volume 2 akan disambung selepas TRP tamat so penamat TRP mungkin akan tergantung. Apa yang pasti, TRP ni bukan sekadar cerita tentang seorang puteri yang lari dari istana sebab tak nak berkahwin dengan putera pilihan keluarga, tapi ianya lebih dari itu.

Selamat membaca dan komen ye. Terima kasih untuk mereka yang baca, ikut dan promote blog saya.

No comments:

Post a Comment